Heusden-Zolder

  • Strategie
  • User experience design
  • Illustratie
  • Animatie
  • Copywriting
  • Campagne

Een aap in de hefboom

Een op de vier kinderen in Heusden-Zolder groeit op in kansarmoede. En dat is een dubbele uitdaging: enerzijds is doelgroep moeilijk te bereiken, anderzijds vindt de doelgroep de weg naar ondersteuning vaak niet. Om te brug te bouwen tussen de gemeente en de gezinnen, ontwikkelde NVandersom de Aap-mascotte. Leuk, uitnodigend en laagdrempelig.

Hoi, ik ben Aap!

Ons Aap-figuurtje is een simpele maar doeltreffende wenk naar jongeren van 3 tot 12 jaar, telkens aangepast aan de activiteit van het verenigingsleven: van zwem- en tekenles tot balsport en bibliotheekbezoek. Met concrete info over allerlei voorzieningen en tegemoetkomingen voor de ouders, is Aap ook een hefboom voor communicatie.

Online toegankelijk

We bouwden een interactief webplatform waar Aap het kind meeneemt in het aanbod via een intuïtieve aanpak. Met vraagjes als ‘hoe oud ben je’? Of ‘wat doe je graag’? komen ze uit bij de activiteit die bij hen past: creatieve workshops, sportkampen, spelactiviteiten,…

Een permanente mascotte

Aap is intussen een vaste waarde bij de dienst Welzijn van de gemeente Heusden-Zolder. Hij is zelfs te gast op tal van evenementen en een herkenbare figuur die de jongsten meeneemt in zinvolle activiteiten en een plaats geeft in de maatschappij.

Kunnen wij voor u
bruggen bouwen?

Neem contact met ons op en
we helpen jou graag verder.