Credophar key visual

Credophar

 
  • Digitale campagne

Uw sterkste merk is uw eigen merk

Credophar, een grote speler in de farmawereld met klinkende namen in het portfolio zocht NVandersom aan om een digitale campagne te ontwikkelen. Hoe bereik je apothekers digitaal? Hoe zorg je voor meer verkoop? Na het brainstormen volgde de productie in het hoofdkwartier in Lier.

Foto van een apotheker

Uw sterkste merk is uw eigen merk

Apothekers worden overspoeld met merken. De concurrentie is groot onder elkaar, maar de grootste concurrent is eigenlijk het internet. Klanten komen gaan voor advies naar de apotheker, maar eenmaal ze een product kennen gaan ze online verder shoppen. Met de campagne ‘uw sterkste merk is uw eigen merk’ keren we terug in de tijd. De apothekers krijgen white-label producten die ze zelf kunnen branden. Het resultaat? Meer verkoop én vertrouwen. 

Foto van apotheker die de MailChimp campagne bekijkt op een iPad

Sven legt uit

Sven is het beste paard van de Credophar-stal. Of toch het meest opvallende paard. We zochten hem aan om als ‘the wolf of Credophar’ te figureren in onze spot. Het resultaat was veel humor, gemixt met een krachtige boodschap: ‘apotheker laat de kaas niet van uw boterham eten’.

Een nationale database

Met een stevige klantendatabase in de hand bouwden we aan het digitale traject. De nodige technische setups werden gedaan. De database werd opgesplitst in vertegenwoordigers en ook niet onbelangrijk taal. De basis voor succes. Via gerichte e-mailcampagnes werden de apotheker bereikt.

Fast en furious

Apothekers hebben weinig tijd. Hun cliënten zijn hun hoofdzorg en zo hoort het ook. Als je hen digitaal wil bereiken moet je kort en duidelijk zijn. Het bestelproces moet vlot verlopen. Met een intuïtief en eenvoudig formulier verzamelden we in geen tijd heel wat nieuwe bestellingen. Een geslaagde missie.

MacBook mockup van het TypeForm bestelformulier

het juiste medicijn
voor uw digitale
campagne?

Neem contact met ons op en
we helpen jou graag verder.