Renmans

  • Strategie
  • Merkpositionering
  • Content marketing
  • Video
  • Food photography
  • Food styling
  • Food copy
  • Social

Beenhouwerij aan de haak

Renmans is een begrip in België, met meer dan 300 winkels in het land. Met een stevige klantenbasis, breed aanbod en sterke service. Maar… mag het wat meer zijn, mevrouw? NVandersom werd aangetrokken om meer beleving in het merk te brengen. En dat in een sector onder niet malse druk. Yes, we love a challenge. Ontdek onze grootste case (tot nu toe).

De juiste fond

Hoe maak je van een merk een stérk merk? Een icoon als Renmans herpositioneren doe je niet met een opgefrist logo of eenmalige stunt. Waar staat het merk voor? Welk profiel heeft de klant, en welk soort klant willen we bijwinnen? Welke koers bepalen we voor de toekomst? Op dat soort fundamentele vragen zoeken we antwoorden via intensieve workshops en marktonderzoek.

Nieuw: Renmans.be

Samen met Cegeka bouwden we een sterk online platform voor de nieuwe merkidentiteit. Op ons bord: het design, de content en de ontwikkeling van de digitale zij-instroomkanalen. We vertellen verhalen, brengen inspiratie en informatie, van interactieve productpagina’s tot blogs, video’s en tips voor iedereen. En we stillen met fraaie fotografie de beeldhonger van de digitale klant.

Precampagne als voorgerecht

Om de website van boeiende content te voorzien, gingen we niet te rade bij Google maar bij de medewerkers zelf. Met een innovatieve precampagne verzamelden we persoonlijke ervaringen bij de duizenden medewerkers. Het leverde doorleefde, authentieke en sympathieke content op. En ja, natuurlijk is Google wél ons maatje bij de keyword search en andere noodzakelijke tools.

Verticaal en horizontaal

De website is meer dan een mooi visitekaartje. Klanten kunnen er zich met een persoonlijk profiel aanmelden, honderden producten bekijken, de klantendienst raadplegen of een job zoeken en solliciteren. Naast de algemene horizontale rubrieken, vullen we de inspiratiepagina’s verticaal in met consumentgerichte content. Verschillende sporen dus, met overal intuïtief ingebouwde wissels.

Uit het leven gegrepen

Uit de talloze verhalen uit onze precampagne puurden we de passie en de trots van de medewerkers voor hun vak en bedrijf. Zij zijn peper en zout van onze verhalen. In videoproducties en blogs brachten we zo de kernwaarden van het familiebedrijf over op de klant, en dat in drie landen (Renmans is ook actief in Luxemburg en in Frankrijk, onder de naam Henri Boucher).

Inspiratie voor iedereen

Hoe bak ik de perfecte steak? Hoe zorg ik voor een lekkere snelle hap of geslaagde barbecue? Vanwaar komt het vlees van Renmans? In onze rubriek Inspiratie gaat het om smaak, beleving en basiskookplezier voor iedereen. We nodigen de klant uit tot dialoog, via digitale weg of rechtstreeks bij zijn beenhouwer in de winkel. De klant jou beter laten kennen, en jij de klant: daar gaat het om.

In de markt

Een nieuwe merkidentiteit lanceren vraagt tijd. Het is een proces, waarbij we zorgen voor een vruchtbare bodem en op het juiste moment de zaadjes planten. En dan vooral: de ontluikende plant blijven voeden om te groeien. Hoe? Door een sterke SEO en 360° digitale communicatie, door nieuwe verhalen en inspiratiebronnen te blijven bieden.

Haalt uw
marketing alles
uit uw merk?

Neem contact met ons op en
we helpen jou graag verder.