Image
Naar boven
Navigatie
03/18/2015

BLOG | Waarom u als bedrijf moet investeren in content marketing

shutterstock_126597629

 

Het tanende belang van key words

In 2015 beschikt zowat elke onderneming of organisatie over een website. Hoe ervoor zorgen dat mensen net jouw website bezoeken? Kort door de bocht kon je enkele jaren geleden online succesvol zijn door een visueel aantrekkelijke en goed gestructureerde website te hebben en op een slimme manier key words te gebruiken. Key words zijn woorden of combinaties van woorden die verband houden met je business en die je op meerdere plaatsen in je webteksten laat terugkomen. Als die key words door iemand in een zoekmachine worden ingegeven, zal je website hoog in de zoekresultaten verschijnen. Althans, zo was het vroeger.

Inhoud, inhoud, inhoud

Voortdurend sleutelen de software-ingenieurs van Google en consoorten aan algoritmes die de inhoud van websites beter kunnen vatten en beoordelen. Hoe beter een website een relevant antwoord kan bieden op de vraag van de zoekmachinegebruiker, hoe hoger de website zal scoren in de zoekresultaten. Dat betekent dat de inhoud van je website gefocust moet zijn op wat de gebruiker waardevol vindt. Daarom is het essentieel om unieke en kwalitatieve inhoud aan te bieden. Dit heet content marketing. Je moet inhoud brengen die meer doet dan louter je product of dienst in de kijker zetten. Deel je expertise, schets de bredere context, breng inzichten bij. Dat kan via geschreven artikels, maar evengoed via een verhelderende grafiek of video. De toekomst is aan wervende webinhoud die de bezoeker informeert en inspireert.

Blijvende inspanning

Het is belangrijk om op regelmatige basis nieuwe content te genereren. Zoekmachines en bezoekers zullen veel makkelijker hun weg vinden naar een website die leeft en bruist van frisse en waardevolle inhoud. Vergeet niet al die content op je sociale media te delen; zo verspreid je ook via die kanalen je unieke verhaal. Content marketing: het is een blijvende inspanning, maar ze loont.

• Wim Vandenweghe | Copywriter | NVandersom

 

Vond je dit artikel interessant?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

 

Vond je dit interessant? Deel het op sociale media.
Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone